Nyt fra fiskeklubben

Fisketur i Resenbro Put & Take

Mens det stadig var godt vejr, var vi nogle stykker der den 26. oktober sad i marinestuen og blev enige om, at hvis der skulle fiskes mere i år, skulle vi nok snart få fineren ud og komme afsted.

Uden at forhøre os nærmere hos vejrguderne var vi 3 mand. Benny Ebbesen, Kenn og mig, som blev enige om at vi skulle ud at fiske næste dag, altså søndag den 27. oktober. Det vise sig dog hurtigt, at lige den søndag skulle blive årets første vinterdag med minusgrader helt ned til -4. Søndag morgen klokken 06:30, der væltede sneen ned og vi var lige ved at aflyse fisketuren, men ved 7 tiden var sneen holdt op og solen tittede frem, så vi drog afsted og frøs med anstand...

Kenn havde allerede fanget 2 ørreder da vi ankom, så på trods af kulden var vi rimeligt fortrøstningsfulde. Dog skulle vi have taget vintertøjet på, men en Underberg hjalp lidt på blodømløbet og vi fik pakket ud … og så skete der bare ikke en hujende fis, vi prøvede med spinder, powerbait, ja, Kenn prøvede endda med ørredrogn og stadig ingen fangst.

Kenn fik et enkelt hug, han havde fisken helt ind ved bredden, men den smuttede fra ham igen, og ved 11-tiden gav han op og drog hjem. Benny og jeg fortsatte med fiskeriet. Vejret var goså blevet lidt bedre, så vi holdt ud i kulden, og lige pludselig skete miraklet … Benny havde fået bid. Det blev til en lang, flot og sjov fight, som heldigvis endte godt, men Benny måtte have hele armen ned i de kolde vand så både skjorte og trøje var drivende våd.

Efter at have delt Bennys kaffe og en "Klapsammenmad" med sylte, så var det min tur - vi stod endda så hyggeligt og redte en fuglerede ud på Bennys hjul, da min snøre tog et stort udløb med stang og det hele, men jeg fik da fat i den og fik bremsen slået til, og så begyndte fighten - det var virkelig en vidunderlig fight, der varede længe. Til sidst lå en dejlig stor ørred godt landet og sikkert på græsset.

Ved 14-tiden pakke

de vi sammen og og tog hjem i varmen. Årets første vinterdag, kold men dejlig og det hele værd.

Knæk & bræk

Villy