NYHEDER OG MEDDELELSER

Sommerudflugt 2019

9. juni mødes vi i marinestuen kl. 8.00 til kaffe og morgenbrød. Derefter kl. ca. 9 kører vi mod Fyns land til Hotel Svendborg, hvor vi bliver indkvarteret.

Om eftermiddagen bliver der rundvisning i Svendborg sammen med Svendborg Marineforening. Vi skal spise middag i Svendborg Marineforening kl. 18.00

Aftenens menu:

Portions anrettet forret:

Palme båd med røget torskefilet & tomat m. peberrodscreme - anrettet på salatbund.. Thai rejer m. mild sennepsdressing og brød.

Hovedret, buffet ta' selv:

helstigt lammekølle m. persille og hvidløg. Barbeque stegte revelsben. Ølmarineret svinenakkefilet m. krydderstegte kartofler og "Mormors" sovs. Salater grønkålssalat m. granatæble-appelsin og tranebær og citrus marinade. Broccoli salt m. rosiner-æbler-soltørret tomat-vendt i en creme fraiche dressing

Dessert:

Ostebuffet. Blå-og hvidskimmel oste og gammelost m.tilbehør - til de sukkerglade Citronfromage

Efter orvernatning på Hotel Svendborg og morgenmad kører vi igen mod Jylland.

Vi vil prøve at se om vi kan besøge en af marineforeningerne på vej hjem, evt. Middelfart, Fredericia eller Vejle, men i skrivende stund er der ikke kommet nogen aftale i stand, vi håber naturligvis at vi får arrangeret noget.

Vi ankommer til marinestuen sidst på eftermiddagen.

Using Format